کسب و کار

  • ۰
  • ۰

 آموزش سئو : آشنایی با پیش نیازهای یادگیری SEO در سال 2023

زمانی که تصمیم به یادگیری سئو گرفتید، باید با پیش نیازهای یادگیری سئو نیز آشنا شوید. در این مقاله قصد داریم به شما در یادگیری سئو کمک کنیم و سعی کنیم تمام تجربیات خود را در اختیار شما قرار دهیم، پس با ما همراه باشید. بیایید به سوالات زیر پاسخ دهیم:

آموزش سئو و بهینه سازی وب سایت
شاید شما هم این روزها کسب و کار اینترنتی خود را راه اندازی کرده اید یا علاقه مند به ورود به عرصه کسب و کار آنلاین هستید و به احتمال بسیار زیاد سوالات زیادی در مورد آن برای شما پیش آمده است. مثلا:

چگونه می توانم پس از طراحی و راه اندازی وب سایت و کسب و کار اینترنتی مشتری خود را پیدا کنم؟
یا مخاطبین تجاری شما چه کسانی هستند؟
یا مشتریان شما در موتورهای جستجو به دنبال چه کلماتی هستند؟
یا چه ساعتی مشتریان من به دنبال کالاها و خدمات من هستند؟
اگر می خواهید پاسخ سوالات بالا یا مسائل مشابه را بیابید، بهتر است به یادگیری سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو فکر کنید. در این مقاله پیش نیازهای آموزش سئو و بهینه سازی سایت (سئو) را به شما آموزش می دهیم. برای ادامه این مسیر می توانید به یک متخصص سئو حرفه ای و تمام عیار تبدیل شوید.

پیش نیازهای آموزش سئو و بهینه سازی سایت
با موتور جستجو آشنا شوید
مفهوم سئو را بشناسید
آشنایی با طراحی وب سایت (Html, Css)
آشنایی با تولید و انتشار محتوا
آشنایی با ابزارهای سئو
فرآیند آموزش تخصصی سئو
پیش نیازهای یادگیری سئو

 

آشنایی با موتورهای جستجو
این روزها موتورهای جستجو نقش پر رنگی در زندگی اکثر ما پیدا کرده اند به طوری که به دنبال پاسخ بسیاری از سوالات و مشکلات روزمره می گردیم. موتورهای جستجو بر اساس الگوریتم های خود، اطلاعاتی را که بررسی کرده اند رتبه بندی کرده و به کاربر نمایش می دهند.

موتورهای جستجو میلیاردها صفحه را بررسی و تجزیه و تحلیل می کنند و آنها را بر اساس پارامترهایشان رتبه بندی می کنند تا برای کاربرانشان نمایش داده شوند. این امر منجر به شکل گیری علمی به نام سئو شده است که مدیران وب سایت ها باید به فکر یادگیری این علم باشند تا بتوانند این سستی را جبران کنند و سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص دهند.

موتورهای جستجو مانند گوگل، یاهو و بینگ وظیفه ایندکس یا ثبت محتوای شرکت های اینترنتی را بر عهده دارند و سپس آن محتوا را طبق الگوریتم های خود رتبه بندی می کنند تا به کاربر نمایش داده شود تا کاربر بتواند بهترین نتایج را بر اساس نیاز خود ببیند. .

تعریف سئو در ویکی پدیا:
بهینه سازی موتور جستجو؛ (به انگلیسی: Search Engine Optimization)، به اختصار SEO (به انگلیسی: SEO)، فرآیندی است که برای دید بهتر یک وب سایت یا یک صفحه وب در نتایج جستجوی طبیعی یک موتور جستجو تطبیق داده شده است. معمولا وب سایت هایی که رتبه بالاتری دارند و در صفحه نتایج جستجو بیشتر تکرار می شوند، بازدیدکنندگان بیشتری را از طریق موتورهای جستجو جذب می کنند و این بازدیدکنندگان را می توان به مشتری تبدیل کرد. سئو می تواند انواع مختلفی از جستجو را شامل شود، از جمله جستجوی تصویر، جستجوی ویدئو، جستجوی دانشگاهی، جستجوی اخبار و جستجوی نقشه. "سئو" یک سایت شامل عوامل زیادی است که توسط موتورهای جستجو بررسی و بررسی می شود. از دیدگاه بازاریابی اینترنتی، "SEO" به نحوه کار موتورهای جستجو و آنچه کاربران جستجو می کنند و همچنین کلمات کلیدی وارد شده و موتورهای جستجو اشاره دارد. آنچه مورد توجه عموم قرار می گیرد را بررسی می کند.


سئو چیست و چه کاربردی دارد؟
اما سئو به زبان بسیار ساده و محاوره ای به معنای کمک به موتور جستجو برای نشان دادن بهترین و با کیفیت ترین نتایج به کاربر است تا بتوانید به همان اندازه که می توانید کاربران موتور جستجو را از نتایجی که به خود نشان داده رضایت کاربران خود را جلب کنید. کاربران با جذب، موتور جستجو اهمیت و اعتماد بیشتری به کسب و کار شما می دهد و آن را در نتایج بهتر و بالاتری به نمایش می گذارد تا بتواند نیازهای کاربران خود را برآورده کند. یکی از محبوب ترین و پرکاربردترین موتورهای جستجو در ایران گوگل است که بیشترین سهم استفاده را در بین کاربران ایرانی دارد.

آشنایی با طراحی وب سایت (Html, Css)
برای اینکه بتوانید ساختاری مناسب در وب سایت خود ایجاد کنید و یا تغییراتی در جهت بهبود عملکرد سایت خود ایجاد کنید، بهتر است با طراحی وب و اصول اولیه آن آشنا باشید. این موارد به شما در سئوی داخلی یا سئو فنی برای کسب و کارتان کمک می کند. برای این کار می توانید از فیلم آموزش سئو استفاده کنید

سئوی فنی یا سئوی داخلی ساختار محتوای شما و همچنین کدهایی است که سایت شما با آن برنامه ریزی شده است. اکثر وب سایت ها از تگ های HTML و CSS استفاده می کنند که شامل لینک ها، عنوان ها، متون و غیره است. بهبود وضعیت نمایش این عناصر و بهینه سازی آنها برای موتور جستجو برای آشنایی شما با این عناصر ضروری است. به علاوه، همه اینها به طور کامل از طریق آموزش حرفه ای طراحی وب آموزش داده شده است.

آشنایی با تولید و انتشار محتوا
برای جلب رضایت کاربران در سایت و کسب و کار خود، محتوای شما باید به گونه ای تولید شود که نیاز کاربر را برآورده کند، متاسفانه در بین کاربران ایرانی، محتوا بیشتر به نوشتن مقالات متنی و محتوای ویدئویی، صوتی و گرافیکی با کمترین کاهش می یابد. توجه به دشواری و ماهیت زمان بر تولید آنها. به طور کلی، اگر بخواهیم در مورد مهمترین بخش سئو صحبت کنیم، به جرات می توان گفت که محتوا سهم بیشتری در این زمینه دارد. برای پی بردن به میانگین تعداد کلمات مقاله به سایت خانم سین مراجعه کنید.

آشنایی با ابزارهای سئو
برای اینکه بتوانید رقبا و سایت خود را بررسی و آنالیز کنید باید از ابزارهای مختلفی استفاده کنید که برخی رایگان و برخی پولی هستند، این ابزارها می توانند سایت شما و فعالیت رقبای شما را از نظر ساختاری تحلیل کنند. به سئوی داخلی (سئوی فنی) و سئوی خارجی نگاه کنید و برخی از آنها اطلاعات آماری در مورد کاربران شما ارائه می دهند که می تواند به شما در تهیه و تولید محتوای ارزشمند کمک کند. این ابزارها بسته به آماری که به شما می دهند می توانند نقش مهمی در رشد شما داشته باشند. کسب و کار خود را داشته باشید. در اینجا ما سه ابزار ضروری سئو را که پیش نیاز یادگیری سئو هستند، معرفی می کنیم.

 

سئو را یاد بگیرید

کنسول گوگل (ابزار وب مستر گوگل)
ابزار رایگان گوگل وبمستر تولز می تواند اطلاعاتی در مورد کلمات جستجو شده توسط کاربران و اطلاعات آماری دقیق مانند دستگاه های مورد استفاده، مشکلات فنی سایت در موبایل و تبلت ها و صفحات دارای مشکلات را به شما نشان دهد که با رفع این موارد می توانید به میزان قابل توجهی گسترش دهید.

ابزار KWFinder


ابزار KWFinder به شما کمک می کند تا تعداد جستجوهای کلمات کلیدی مختلف را در موتور جستجوی گوگل به دست آورید تا بتوانید از آمار به دست آمده در استراتژی تولید محتوای خود استفاده کنید. متاسفانه این ابزار در نسخه رایگان خود محدودیت های زیادی دارد اما امکان دریافت گزارش های جالبی وجود دارد.

 

پیش نیازهای یادگیری سئو

ابزار LSIGraph
طبق به‌روزرسانی‌های اخیر الگوریتم گوگل و موتورهای جستجوی هوشمند، استفاده مکرر از یک کلمه کلیدی امتیاز محسوب نمی‌شود و باعث پر شدن کلمات کلیدی می‌شود و سایت شما جریمه می‌شود. برای حل این مشکل باید از کلمات کلیدی مترادف یا LSI استفاده کنید. (استفاده از نمایه سازی معنایی پنهان) برای دریافت نزدیک ترین و پرکاربردترین کلمات LSI مرتبط با کلمه کلیدی خود، می توانید از ابزار LSIGraph استفاده کنید. این ابزار کاملا رایگان است و از زبان فارسی پشتیبانی می کند.

افزونه های سئو
افزونه های سئو یکی از کاربردی ترین ابزارها در سایت های وردپرسی هستند که می توانند راهنمای ساده و چک لیستی از فرآیند سئوی محتوا را در اختیار شما قرار دهند و مسائل را به شما یادآوری کنند. به عنوان مثال، پلاگین Rank Meth تقریباً تمام ویژگی هایی را دارد که برای بهینه سازی وب سایت خود نیاز دارید. از پیشنهاد کلمات کلیدی، افزودن طرحواره های مختلف، نمایش لیستی از خطاهای سایت، ایجاد نقشه سایت XML، افزودن متا و غیره.

فرآیند یادگیری سئو حرفه ای
یک متخصص سئو باید همیشه از آخرین پیشرفت های موتورهای جستجو و روش های جدید بازاریابی از طریق موتورهای جستجو (SEM) و شبکه های اجتماعی آگاه باشد. اگر می خواهید یک متخصص سئو شوید، باید روزانه زمانی را به خواندن اخبار در مورد به روز رسانی الگوریتم ها و روش های جدید سئو و بازاریابی اختصاص دهید.

برای یادگیری سریعتر سئو

برای کسب اطلاعات به روز و قابل اعتماد باید مقالاتی از وب سایت های معتبر در زمینه سئو و بازاریابی را مطالعه کنید و یا در دوره ها و سمینارهای حضوری شرکت کنید تا با روش های جدید سئو و بهینه سازی سایت بیشتر آشنا شوید. . از آنجایی که می تواند بار علمی شما را در زمینه سئو افزایش دهد، باعث ایجاد شبکه و تیم سازی نیز می شود.

سئو برای هر سایت و هر کلمه کلیدی معیارهای متفاوتی دارد. یک روش بسیار خاص ممکن است برای دو وب سایت که با یک موضوع سروکار دارند پاسخ یکسانی را ارائه نکند. این امر به دلیل استفاده از بیش از 200 عامل و معیارهای اندازه گیری مختلف برای رتبه بندی سایت ها توسط گوگل است. هر یک از این عوامل را بسته به نوع کسب و کار کم و زیاد می کند تا نتایجی که به کاربر نمایش می دهد بسیار نزدیک به نیاز کاربر باشد. برای یافتن پاسخ این سوال که کیوردریسرچ چیست؟ به لینک زیر مراجعه کنید.

https://khanomsin.ir/what-is-keyword-research-2/

فیلم آموزشی سئو
یکی از راه های یادگیری سئو استفاده از بسته آموزشی سئو می باشد. این پکیج ها تمامی سئوهای داخلی و سئوهای خارجی و همچنین پیش نیازهای آموزش سئو را به طور کامل آموزش می دهند. در این آموزش مبتدیان سئو بهترین راه استفاده از این ویدئوهای آموزشی بهینه سازی سایت است که توسط متخصصین حرفه ای سئو ارائه شده است، تولید و منتشر می شود، دوره آموزش سئو کاملاً تجربی است و باید سئو را از منابع معتبر مختلف یاد بگیرید.

نتیجه
اگر بخواهم خیلی ساده و غیررسمی در مورد آموزش سئو و نحوه یادگیری آن صحبت کنم، باید به شما بگویم که سئو مجموعه ای از فرآیندهایی است که رضایت کاربر را افزایش می دهد و در نتیجه کالا یا خدمات شما را به فروش می رساند و این زمانی اتفاق می افتد که شما بررسی و تست کنید. روش های مختلف برای این کار، پیشنهاد می کنم 2 وبلاگ در سیستم های وبلاگ نویسی یکسان با یک کلمه کلیدی خاص ایجاد کنید و سعی کنید با تغییر این وبلاگ ها همه معیارها و ساختارها را بررسی کنید تا بتوانید سئو را بهتر درک کنید.

  • ۰۲/۰۴/۰۳
  • SARA amiri

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی