کسب و کار

  • ۰
  • ۰

کشیدن دندان یک فرآیند دشوار است که گاهی اوقات می تواند مشکلاتی را برای مراجعین ایجاد کند. به همین دلیل است که باید به انتخاب متخصص عصب کشی توجه زیادی شود و تمام پارامترهای لازم برای انتخاب یک متخصص عصب کشی خوب رعایت شود. در حین عصب کشی ممکن است دندانپزشک و متخصص عصب کشی تخصص و تجربه کافی نداشته باشند و در نتیجه به دندان آسیب برسانند. بنابراین بهتر است ابتدا با مهمترین معیارهای انتخاب متخصص رفع اعصاب آشنا شوید تا در نهایت از درمان مناسب راضی باشید.

اگر به دنبال یک متخصص عصب کشی در رشت برای داشتن بهترین درمان ریشه هستید، این ویژگی ها را در پزشک ریشه دندان پیدا کنید و با خیال راحت درمان خود را با او انجام دهید. تمامی این امکانات در کلینیک تخصصی دندانپزشکی دکتر شمس ارائه شده است.


متخصص عصب کشی دندان کیست؟

متخصص ریشه دندان دندانپزشکی است که علاوه بر گذراندن دوره آموزشی عمومی دندانپزشکی به مدت 6 سال، یک دوره آموزشی تخصصی 3 ساله در موضوع ریشه دندان می بیند. در واقع یک متخصص بهداشت دندان در پالپ و کانال های دندانی تخصص دارد.

حال اگر فردی نیاز به درمان های تخصصی پالپ و ریشه داشته باشد ممکن است با اصطلاحات مختلفی از جمله موارد زیر مواجه شود.


متخصص عصب کشی
متخصص کانال ریشه
اندودنتیست (متخصص اندو)
متخصص درمان ریشه
همه این اصطلاحات به دندانپزشکی اشاره دارد که در بیماری های ریشه و پالپ تخصص دارد. اما می توان گفت بهترین و مناسب ترین اصطلاحی که می توان برای این تخصص به کار برد، متخصص ریشه درمانی است.


آناتومی و ساختار دندان
بهتر است اکنون که در مورد پالپ و کانال ها صحبت شده است، با ساختار و آناتومی دندان آشنا شوید. پالپ دندان بافت نرمی است که در مرکز دندان قرار دارد و به آن پالپ دندان نیز می‌گویند. پالپ دندان واقع در تاج دندان حاوی اعصاب و عروق خونی است. کانال ریشه نیز انتهای ریشه دندان را به پالپ دندان متصل می کند.

چه زمانی بهمتخصص عصب کشی مراجعه کنیم؟

دلیل اصلی که می تواند باعث پوسیدگی دندان شود، پوسیدگی دندان است. در واقع، اگر پوسیدگی در سطح عاج و مینای دندان قرار داشته باشد، باید دندان را ترمیم کرد. اما اگر این حفره فراتر از مینای دندان رفته و به پالپ دندان یا پالپ دندان (بافت های نرم مرکز دندان) نفوذ کند، مراجعه به متخصص عصب کشی و درمان ریشه ضروری است. این مشکل دارای علائم زیر است:

حساسیت و درد ناگهانی دندان به سرما و گرما
احتمال تورم لثه یا صورت
درد شدید هنگام لمس یا ضربه زدن به دندان
تغییر رنگ و حتی تخریب دندان ها
علاوه بر گسترش پوسیدگی، شکستگی دندان یا نکروز پالپ دندان (اصطلاحاً مرگ دندان در اثر ترمیم گسترده و عمیق دندان) نیز از دیگر دلایل نیاز به کشیدن دندان ذکر شده است.

اگر برای کشیدن دندان عقل خود به دنبال یک متخصص کشیدن دندان عقل در رشت هستید حتما به لینک زیر مراجعه کنید.
https://drshamsdentist.com/%d8%ac%d8%b1%d8%a7%d8%ad%db%8c-%d8%af%d9%86%d8%af%d8%a7%d9%86-%d8%b9%d9%82%d9%84-%d8%af%d8%b1-%d8%b1%d8%b4%d8%aa

یک متخصص بهداشت دندان چه خدماتی ارائه می دهد؟
همانطور که قبلا ذکر شد، متخصص عصب کشی علاوه بر توانایی ها و خدمات ارائه شده توسط دندانپزشک عمومی خدمات دیگری را در زمینه درمان بیماری های ریشه دندان انجام می دهد. به طور خلاصه، بیماری هایی که متخصص کانال ریشه درمان می کند عبارتند از:

درمان تخصصی کانال ریشه
درمان آبسه یا عفونت دندان
درمان دندان های شکسته یا آسیب دیده
پالپکتومی / پالپوتومی (برداشتن بافت عفونی از پالپ دندان)
عصب کشی دندان پوسیده
درمان کانال ریشه
اپیکوکتومی (جراحی انتهای ریشه دندان)

روش های کانال ریشه توسط دکتر.
درمان ریشه بر اساس میزان آسیب یا پوسیدگی که به پالپ و کانال ریشه نفوذ کرده است تعیین می شود. با این حال، اقدامات انجام شده توسط متخصص عصب کشی برای درمان ریشه از دندان را می توان در موارد زیر خلاصه کرد:

دندان را بیهوش کنید
تخلیه و برداشتن بافت آسیب دیده دندان
دندان ها را تمیز و بشویید
پر کردن کانال دندان با مواد مخصوص
ترمیم تاج دندان
روکش دندان (در بیشتر موارد)چرا باید به متخصص عصب کشی مراجعه کنیم؟
حفظ دندان های طبیعی باید اولویت اول هر دندانپزشکی باشد. دندان طبیعی چه از نظر ساختار و عملکرد و چه از نظر ظاهر بر سایر روش های درمانی ارجحیت دارد. بنابراین در صورت نیاز به درمان ریشه باید با متخصص ریشه مشورت کنید تا تا حد امکان از دندان های طبیعی بیمار محافظت شود.



آیا دندانپزشک عمومی می تواند عصب کشی را انجام دهد؟
دندانپزشکان عمومی همچنین می توانند مشکلات ریشه خفیف را بررسی و رفع کنند. اما در مواردی که درمان ریشه یا عصب کشی دندان بسیار پیچیده می شود و همچنین در مواردی مانند درمان ریشه دندان یا درمان ریشه دندان های عفونی مراجعه به متخصص کانال عصبی دندان ضروری است. به این ترتیب متخصص ریشه با تخصص کافی در درمان انواع بیماری های ریشه دندان می تواند مشکلات ریشه دندان را به صورت تضمینی و دائمی درمان کند.

فرآیند عصب کشی فرآیند پیچیده ای نیست، اما گاهی اوقات ممکن است شرایطی پیش بیاید که دندانپزشکان معمولی و غیرمتخصص نتوانند به درستی عمل کنند و در نتیجه به ریشه دندان یا خود دندان آسیب وارد کنند. در بسیاری از موارد تنها داشتن مدرک دانشگاهی نمی تواند یک دندانپزشک را به عصب کشی خوبی تبدیل کند و باید عوامل دیگری از جمله دانش عملی و تجربه دندانپزشک را در نظر بگیرید. یافتن ناحیه پوسیده در دندان ها و انجام اندازه گیری های لازم باید توسط متخصص در این زمینه انجام شود تا بتوانید از کیفیت عصب کشی و پر شدن دندان های خود مطمئن شوید.

ویژگی های یک متخصص عصب کشی چیست؟

در قسمت قبل اشاره کردیم که یکی از ویژگی های اصلی دکتر عصب کشی این است که در کنار دانش آکادمیک، دانش عملی و کاربردی در این زمینه نیز دارد و از تخصص بالایی برخوردار است. این عامل همچنین باعث می شود بسیاری از افرادی که قصد کشیدن دندان خود را دارند به دنبال دندانپزشک متخصص با تجربه بیشتر باشند. داشتن صبر کافی یکی دیگر از ویژگی های بارز پزشک عصب کشی است زیرا فرآیند کشیدن دندان فرآیندی زمان بر است که نیاز به صبر زیادی دارد. داشتن دقت بالا نیز از دیگر ویژگی های دندانپزشکان است. هر چه متخصص عصب کشی دقیق تر باشد، بهتر می تواند فرآیند عصب کشی را انجام دهد و از این رو، پس از کشیدن عصب و پر کردن دندان مشکلی پیش نخواهد آمد.
اگر برای انجام خدمات دندانپزشکی خود به دنبال یه دکتر خصوصی دندانپزشک هستید پیشنهاد می‌کنیم به کلینیک دندانپزشکی دکتر شمس مراجعه کنید.


همکاری با بهترین متخصص عصب کشی

بهتر است یک کلینیک تخصصی دندانپزشکی را انتخاب کنید تا به متخصص عصب کشی مراجعه کنید تا از تخصص پزشکان و کیفیت کار مطمئن شوید. ما در کلینیک تخصصی دندانپزشکی دکتر شمس همواره سعی کرده ایم تا با متخصصین مجرب و مجرب کانال ریشه همکاری داشته باشیم تا خدمات درمان ریشه با بالاترین کیفیت را ارائه دهیم.

با استفاده از آخرین تکنولوژی حذف اعصاب دیجیتال

عصب کشی با لیزر: استفاده از لیزر در بسیاری از زمینه های پزشکی بسیار رایج است. در کلینیک دکتر شمس می توان از لیزر برای ایجاد برش در عاج دندان برای انجام درمان ریشه و همچنین بازسازی دندان استفاده کرد. ایجاد درد، التهاب و خونریزی کمتر یکی از مزایای استفاده از لیزر در درمان ریشه است.


برداشتن اعصاب با دستگاه چرخشی: در کلینیک دندانپزشکی دکتر شمس برای انجام کلیه خدمات دندانپزشکی از جمله درمان ریشه همیشه از مجهزترین تجهیزات و دستگاه های دیجیتال استفاده می شود. یکی از بهترین و جدیدترین دستگاه های عصب کشی دستگاه روتاری دیجیتال می باشد. روتاری یک دستگاه دیجیتال و چرخدار است که کل کانال را به خوبی از هرگونه بافت عصبی عفونی و آسیب دیده پاک می کند، به خصوص در درمان های پیچیده کانال ریشه که کانال عصبی دارای خمیدگی است. فرسایش عصب با استفاده از دستگاه چرخشی درمان ریشه را سریعتر، با کیفیت تر و آسان تر می کند.

عصب کشی با دستگاه Apex Finder: یکی دیگر از دستگاه های مورد استفاده در زمینه عصب کشی دندان در کلینیک دکتر شمس دستگاه پیشرفته Apex Finder است. استفاده از Apex Finder به جراح مغز و اعصاب کمک می کند تا طول کانال ریشه را به دقت اندازه گیری کند و فرآیند درمان ریشه را با کمترین آسیب به لثه و سایر قسمت های دندان انجام دهد.

متخصص عصب کشی

هزینه بالا یا کم نمی تواند تنها ملاک انتخاب متخصص عصب کشی باشد. در کلینیک تخصصی دندانپزشکی دکتر شمس به لطف دانش فنی، تجربه و شایستگی بالای متخصصین در زمینه استخراج اعصاب دندان، می توانیم با اطمینان و تضمین دوام و درمان دقیق ریشه 5 تا 10 به بیمار ارائه دهیم. 



هزینه عصب کشی دندان
یکی از مشکلاتی که اکثر افراد در انتخاب پزشک رزکسیون با آن مواجه هستند، هزینه بالای رزکسیون است. بنابراین فاکتور مهم دیگری که در انتخابمتخصص عصب کشی باید در نظر گرفته شود، هزینه این کار است. معمولاً هزینه فرسایش اعصاب در کلینیک ها و با متخصصین مختلف کمی با یکدیگر متفاوت است، اما همیشه بهتر است بهترین و مناسب ترین متخصص عصب کشی را با هزینه مناسب پیدا کنید.

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که به دنبال بهترین پزشک عصب کشی برای کشیدن دندان با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت هستید، پیشنهاد می کنیم از صفحه هزینه دندانپزشکی دیدن کنید. در وب سایت ما شرایطی را برای شما فراهم کرده ایم تا به راحتی هر چه بیشتر به صورت کاملا آنلاین نوبت عصب کشی را بگیرید. استفاده از خدمات آنلاین سایت ما و همچنین خدمات رفع اعصاب مجموعه ما می تواند تجربه فوق العاده ای برای شما باشد. علاوه بر این می توانید از خدمات ارتودنسی و ایمپلنت دندان مجموعه ما استفاده کنید.

  • ۰۲/۰۴/۱۴
  • SARA amiri

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی