کسب و کار

  • ۰
  • ۰

دندانپزشک کیست؟
دندانپزشکی یکی از حرفه های مرتبط با علوم پزشکی است و دندانپزشک به شخصی گفته می شود که بنا به دستور دندانپزشک و پس از قالب گیری دندان ها توسط وی، پروتز مناسبی می سازد. بنابراین دندانپزشک حق پذیرش و معاینه بیمار، آزمایش پروتز، قالب گیری و مطابقت با رنگ دندان ها را ندارد.

برای انتخاب این حرفه، تحصیل در رشته تکنسین دندانپزشکی در دانشگاه و یا فراگیری تجربی این حرفه ضروری است.

بدیهی است مجوز تاسیس لابراتوار دندانپزشکی تنها به دارندگان مدرک دانشگاهی در رشته مورد نظر اعطا می شود. بسیاری از کلینیک های دندانپزشکی با دندانپزشکان و آزمایشگاه های دندانپزشکی همکاری می کنند.

اگر برای خدمات دندانسازی در شهر رشت به دنبال بهترین دندانساز در رشت هستید پیشنهاد می‌کنیم به کلینیک دندانپزشکی دکتر شمس در رشت مراجعه کنید.


انواع دندان مصنوعی


انواع مختلفی از دندان های مصنوعی مانند ثابت، متحرک، چینی و سیمی وجود دارد که هر کدام با توجه به توصیه دندانپزشک قابل استفاده هستند. استفاده از دندان مصنوعی مزایای زیادی دارد که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.

دندان مصنوعی کامل
این دندان برای افرادی که دندان های هر دو فک از دست داده اند مناسب است و معمولا افراد مسن از این روش استفاده می کنند.

پروتز جزئی
این نوع دندان برای افرادی استفاده می شود که تعدادی دندان از دست داده اند و می توان آنها را از دهان خارج کرد. یعنی دندان ها روی پایه ایمپلنت یا بریج نیستند.


پروتزهای معمولی
این دندان مصنوعی پس از کشیدن دندان های طبیعی روی استخوان و لثه قرار می گیرد. استفاده از این دندان ها آسان است و پس از اولین بار به راحتی جا می شوند.

استفاده از این دندان ها بسیار رایج است و بسیاری از افراد این نوع را به انواع دیگر ترجیح می دهند.

پروتزهای فوری
پروتزهای فوری بلافاصله پس از از دست دادن دندان های طبیعی استفاده می شوند و بیمار مجبور نیست منتظر بماند. استفاده از این دندان ها نیز بسیار آسان است و فرد زودتر شروع به صحبت و غذا خوردن بدون مشکل می کند.

البته ناگفته نماند که هر 6 ماه یکبار این دندان ها باید تعویض و ست جدیدی تهیه شود، زیرا درمان لثه و فک باعث تغییر سایز می شود و دیگر سایز ندارند.

دندان مصنوعی دست ساز با ظاهری طبیعی زیبا


ساخت دندان های مصنوعی توسط بهترین دندانپزشکی در رشت به گونه ای است که پروتزها به جای دندان مصنوعی از پلاستیک ساخته می شوند. دندان‌ها و سرامیک‌های مصنوعی با ظاهر طبیعی از مواد پیشرفته ساخته می‌شوند. این دندان با دست ساخته می شود و کاملا شبیه دندان های طبیعی فرد است.

دندان مصنوعی زیبا و کاملا طبیعی به نظر می رسد، البته هزینه ساخت این دندان بیشتر از دندان های مصنوعی معمولی است. در هر صورت علم پیشرفت کرده و افراد تمایل دارند از دندان هایی با ظاهر بهتر استفاده کنند، بنابراین این دندان ها از دندان های طبیعی قابل تشخیص نیستند.

مراحل ساخت دندان مصنوعی
ساخت دندان مصنوعی در بهترین دندانپزشکی در رشت چند جلسه انجام می شود که در جلسه اول دندانپزشک یا متخصص پروتز دندان مناسب شما را تعیین می کند. سپس مراحل با ساخت گچ گیری مخصوص و ارزیابی رابطه بین استخوان های فک و میزان فضای بین آنها ادامه می یابد.

پس از آزمایش مدل ها، قالب ها و نمونه پلاستیکی در دهان بیمار، رنگ، اندازه و بررسی های نهایی نیز مشخص می شود.

ریخته گری نهایی انجام شده و در صورت نیاز به اصلاحات، بر روی مدل نهایی اعمال می شود.

رها شدن پروتز


هنگامی که دندان لق است و استخوان فک نمی تواند دندان مصنوعی را در جای خود نگه دارد، ممکن است نیاز به استفاده از فیکساتور دندان مصنوعی باشد. بهتر است در مورد استفاده از این ابزار با دندانپزشک خود مشورت کنید.

ممکن است در ابتدای استفاده از دندان مصنوعی با نگهدارنده احساس بهتری داشته باشید، اگر دستورالعمل استفاده را به درستی رعایت کنید، استفاده از آن هیچ منعی ندارد. البته توصیه ما این است که از این روش برای مدت طولانی استفاده نکنید.

اگر فیکساتور با مسواک زدن دندان ها از پروتز خارج شد، باقی مانده مواد ثابت کننده را با یک پارچه مرطوب از دهان خارج کنید.


نحوه مراقبت از دندان مصنوعی
افراد می توانند در ابتدا و با توصیه دندانپزشک از تثبیت کننده استفاده کنند، زیرا تثبیت کننده به نگه داشتن و تثبیت دندان کمک می کند. همچنین باعث افزایش اعتماد به نفس فرد در استفاده از دندان مصنوعی خواهد شد.

افرادی که استخوان فک کوچکی دارند و یا دارای برجستگی استخوانی در فک هستند، راحتتر می توانند از دندان مصنوعی با این ابزار استفاده کنند.

دندان های مصنوعی خود را روزانه بردارید و مسواک بزنید. اگر می خواهید دندان ها را استریل کنید، از آب جوش استفاده نکنید، زیرا آب جوش باعث تغییر شکل دندان ها می شود.

در طول مدتی که از دندان ها استفاده نمی کنید، آنها را در مایع تمیز کننده پروتز مخصوص قرار دهید.

هزینه پروتز
خدمات بیمه درمانی معمولاً تمام یا بخشی از هزینه های دندانپزشکی را پوشش می دهد، بنابراین سعی کنید این موضوع را با بیمه خود جویا شوید و اطلاعات دقیقی کسب کنید. به این ترتیب هزینه های شما کاهش می یابد. برای پیدا کردن بهترین دندانپزشک نیروهای مسلح رشت، کلینیک دندانپزشکی دکتر شمس در رشت بهترین گزینه است. 


انتخاب بهترین دندانپزشکی دررشت


بهترین دندانپزشکی در رشت کلینیک دکتر شمس است که با سابقه و تجربه بالا می تواند با انواع پروتزهای ثابت، متحرک و ایمپلنت اعم از روکش سرامیکی، لمینت و انواع ایمپلنت های ثابت و متحرک مبتنی بر ایمپلنت برای شما کار کند.


پس از تشخیص و دستور استفاده از دندان مصنوعی توسط دندانپزشک، دندانپزشکی می تواند این روکش ها و پروتزها را زیر نظر بهترین تکنسین ها تولید کند.

یک تیم حرفه ای و نخبه به طور مداوم در تلاش برای رفع عیوب، اصلاح دندان های آسیب دیده و از دست رفته بیمار هستند. همچنین این فرآیند به طور مرتب توسط دندانپزشک بررسی می شود تا به نتیجه نهایی مطلوب برسد.

کیفیت کار نیز یکی از مواردی است که در انتخاب بهترین دندانپزشکی باید به آن توجه کرد. بهترین دندان مصنوعی برای هر فرد بنا به دستور دندانپزشک ساخته می شود و رضایت بیمار در اولویت قرار دارد. یکی از بهترین متخصص عصب کشی در رشت در کلینیک دندانپزشکی دکتر شمس حضور دارد برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده نمونه کارها به لینک زیر مراجعه کنید.

https://drshamsdentist.com/%d8%b9%d8%b5%d8%a8-%da%a9%d8%b4%db%8c-%d8%af%d9%86%d8%af%d8%a7%d9%86-%d8%af%d8%b1-%d8%b1%d8%b4%d8%aa

دندان مصنوعی دست ساز با ظاهری طبیعی زیبا


ساخت دندان های مصنوعی توسط بهترین کلینیک دندانپزشکی دکتر شمس به گونه ای است که پروتزها به جای دندان مصنوعی از پلاستیک ساخته می شوند. دندان های مصنوعی و سرامیک های طبیعی از مواد پیشرفته ساخته شده اند. این دندان با دست ساخته می شود و کاملا شبیه دندان های طبیعی فرد است.

دندان های مصنوعی زیبا و کاملا طبیعی هستند، البته هزینه ساخت این دندان ها بیشتر از دندان های مصنوعی معمولی است. در هر صورت علم پیشرفت کرده است و افراد تمایل دارند از دندان های زیباتر استفاده کنند، بنابراین نمی توان این دندان ها را از دندان های طبیعی تشخیص داد.

مراحل ساخت دندان مصنوعی


ساخت دندان مصنوعی در چند جلسه انجام می شود و در اولین جلسه دندانپزشک یا متخصص پروتز تشخیص می دهد که کدام یک برای شما مناسب است. سپس مراحل با ساخت گچ گیری مخصوص و ارزیابی رابطه بین استخوان های فک و میزان فضای بین آنها ادامه می یابد.

پس از آزمایش مدل ها، قالب ها و نمونه پلاستیکی در دهان بیمار، رنگ، اندازه و معاینات نهایی مشخص می شود.

ریخته گری نهایی انجام می شود و در صورت نیاز به اصلاحات روی مدل نهایی اعمال می شود.

پروتز را رها کنید


هنگامی که دندان لق است و استخوان فک نمی تواند دندان مصنوعی را در جای خود نگه دارد، ممکن است نیاز به استفاده از فیکساتور دندان مصنوعی باشد. بهتر است در مورد استفاده از این ابزار با دندانپزشک خود مشورت کنید.

ممکن است در ابتدای استفاده از پروتز با نگهدارنده احساس بهتری داشته باشید، اگر دستورالعمل استفاده را به درستی رعایت کنید، هیچ منع مصرفی برای استفاده از آن وجود ندارد. البته توصیه ما این است که از این روش برای مدت طولانی استفاده نکنید.

اگر فیکساتور هنگام مسواک زدن از پروتز خارج شد، باقیمانده فیکساتور را با یک پارچه مرطوب از دهان خارج کنید.


نحوه مراقبت از دندان مصنوعی


افراد می توانند ابتدا و با توصیه دندانپزشک از تثبیت کننده استفاده کنند، زیرا تثبیت کننده به نگه داشتن و تثبیت دندان کمک می کند. همچنین باعث افزایش اعتماد به نفس فرد در استفاده از دندان مصنوعی خواهد شد.

افرادی که استخوان فک کوچکی دارند و یا دارای برجستگی استخوانی در فک هستند، راحتتر می توانند از دندان مصنوعی با این ابزار استفاده کنند.

دندان های مصنوعی خود را روزانه بردارید و مسواک بزنید. اگر می خواهید دندان ها را استریل کنید از آب جوش استفاده نکنید، زیرا آب جوش شکل دندان ها را تغییر می دهد.

در طول مدتی که از دندان ها استفاده نمی کنید، آنها را در مایع تمیز کننده پروتز مخصوص قرار دهید.

آخرین کلمه


دندان ها جزء مهمی از صورت هستند که فقدان آن آسیب های زیادی به سلامت و زیبایی فرد وارد می کند، بنابراین استفاده از خدمات بهترین دندانپزشکی دکتر شمس می تواند چنین ضرری را جبران کند. معمولا افراد سعی می کنند بهترین خدمات دندانپزشکی را انتخاب کنند تا با تجربه و توانایی خدمات خوبی ارائه دهند.

  • ۰۲/۰۴/۱۷
  • SARA amiri

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی